WETHOUDER ZOEKT WERKPLEK BIJ ORGANISATIES

GroenLinks wethouder Marc Verschuren wil graag eens ergens anders werken. Om organisaties en mensen die een rol spelen bij onderwerpen binnen zijn portefeuille beter te leren kennen laat hij zich graag uitnodigen. Zo'n kans laat je toch niet lopen?

Wethouder Marc Verschuren wil zich oriënteren binnen het werkveld van zijn portefeuille zorg, welzijn, werkgelegenheid, leefbaarheid en volksgezondheid. Daarvoor zoekt hij voor een aantal dagdelen een werkplek bij organisaties in de gemeente Winsum die opereren op dat vlak.

SAMENLEVING

Natuurlijk heeft de wethouder ook een werkkamer in het gemeentehuis. Maar Marc Verschuren vindt het, als wethouder, belangrijk om de samenleving in te gaan. Naast de gesprekken die hij voert met verschillende instellingen en inwoners uit de gemeente, wil hij graag een aantal dagdelen fysiek vanuit een plek midden in de samenleving werken. De wethouder doet zijn eigen werk als wethouder op de aangeboden werkplek, maar maakt natuurlijk ook tijd om te praten met de mensen in de organisatie waar hij die dag zit.

KNELPUNTEN

'Pas als je ergens echt zit, krijg je vaak zaken te horen die je normaal niet meekrijgt,' aldus Marc Verschuren. 'Echte knelpunten, bijzondere oplossingen, nieuwe ideeën...' En door de hedendaagse techniek maakt het voor een deel niet meer uit waar je je werk doet, geeft de wethouder aan.

KEUKENTAFEL

De werkplek voor de wethouder moet daarom wel een internetverbinding hebben. Een bureau is daarnaast handig, maar het mag ook iets zijn dat daartoe dienst kan doen, zoals een keukentafel. In ruil voor de werkplek neemt de wethouder iets lekkers mee voor bij de koffie of thee.

CONTACT

Organisaties als zorginstellingen, gezondheidscentra, dorpshuizen en welzijnsinstanties die een werkplek voor de wethouder hebben, kunnen contact opnemen met het bestuurssecretariaat van de gemeente Winsum via telefoonnummer 0595-447702.